poniedziałek, 29 października 2012

Halloween od kuchni czyli... Paluszki Wiedźmy, Słodkie Kosteczki i Upiorne Oczy

Witajcie Kochani!
Ponieważ Halloween już tuż tuż mam dla Was fajny pomysł na imprezową przekąskę. Paluszki Wiedźmy. Znalazłam przypadkowo, ale wypróbowałam i jestem zachwycona, dlatego dzielę się z Wami przepisem, żebyście miały jeszcze czas upiec ;) Świetny smak, ciasto kruche i słodkawe, ale nie za słodkie. Robiłam dzisiaj z Kubusiem. A co z tego wyszło...? Zobaczcie sami! ;)





Przed upieczeniem


...po upieczeniu
A oto przepis (oryginał):

Składniki:
  • 225 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka ekstraktu z migdałów
  • 2 i 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka soli (ja dałam niepełną)
  • 3/4 szklanki obranych migdałów
Wszystkie składniki (oprócz migdałów) zmiksować i zagnieść. Ciasto owinąć w folię i włożyć do lodówki na 30 minut. Wyjąć ciasto, formować palce (powinny być trochę cieńsze od Waszych palców - w piekarniku urosną), na końcu wciskając migdał (może być przecięty na pół, by paznokcie były cieńsze) w miejsce paznokcia.
Piec około 10 minut w temperaturze 200ºC.


Ja zrobiłam troszkę za grube  jednak, ale mimo wszystko są pyszne, nawet się nie spodziewałam.

Jeśli szukacie pomysłów na halloweenowy poczęstunek to polecam również jeszcze 2 przepisy z tej --> samej strony i tej samej autorki, jednak nie miałam okazji ich wypróbować. Podaję przepisy na:

SŁODKIE KOSTECZKI


Składniki:
  • paluszki, najlepiej bez soli lub mało solone
  • pianka mini marshmallow
  • biała czekolada, roztopiona w kąpieli wodnej
Piankę marshmallow nadziewać na paluszki, po obu stronach (ja paluszki połamałam na pół, by kosteczki były zgrabniejsze). Otaczać w roztopionej białej czekoladzie, odłożyć na folię aluminiową do zastygnięcia.

I jeszcze jeden przepis na:

UPIORNE OCZĘTA


Składniki:
  • biała masa marcepanowa*
  • cukierki, z których zrobimy oczy, mogą to być żelki okrągłe, gotowe cukierki, żelki w kształcie obręczy, na które nałożymy chipsy czekoladowe, itp
  • białko jajka + cukru pudru tyle, by go zagęścić i wyszła nie rzadka i niezbyt gęsta masa lukru**
  • czerwony barwnik spożywczy
Z marcepanu zrobić kuleczki. Na każdej z nich ułożyć cukierki. Białko jajka wymieszać z dużą ilością cukru pudru (w zasadzie wystarczy odrobina białka, bo z całego wyjdzie dużo lukru do udekorowania całej masy pierniczków ;), na końcu wmieszać czerwony barwnik, 'udekorować ' oczy.

*masę marcepanową można zastąpić zwykłymi pralinkami, na które przepisy można znaleźć na tym blogu, potem polukrować na biało lub polać białą czekoladą
** równie dobrze można zrobić zwykły lukier lub chyba jeszcze lepiej - użyć samego barwnika spożywczego

Polecam i Smacznego!

Jeśli Wy macie jakieś ciekawe pomysły to podzielcie się i napiszcie! Może macie pomysły nie tylko kulinarne ale też dyniowe czy przebraniowe - napiszcie! ;)

Wszystkie przepisy, a także dwa ostatnie zdjęcia (Słodkich kosteczek oraz Upiornych Ocząt)  pochodzą ze strony http://www.mojewypieki.com

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeny, naprawdę strrrrrasznie wyglądały Wasze paluchy! Znaczy że spełniły swoje zadanie, a do tego były smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I o to chodziło! A paluchy nie moje tylko wiedźmy ;)

    OdpowiedzUsuń