piątek, 19 października 2012

Od kuchni: Dyniowe szaleństwo

Jesień w pełni. Dynie pewnie u większości z Was goszczą w domu czy ogrodzie, jako ozdoby, ale z pewnością i na stole :) U mnie właśnie było, jak już tytuł posta mówi- dyniowe szaleństwo w kuchni. 

Jeszcze niedawno moje modelki, które miały swój debiut w wyzwaniu fotograficznym, dziś padły ofiarą mojego noża. 
Ta "pulchna" po prawej padła już wcześniej ofiarą plastikowej choinki; zadźgana bezlitośnie zginęła z rąk Kuby (przez to zgniła do szpiku kości,  ekhm... tzn.... no wiecie o co chodzi). Ta "najmniejsza" od lewej umarła śmiercią naturalną. Druga od prawej padła ofiarą mojego noża, choć muszę przyznać, że zaciekle się broniła do końca, gdyż dużo czasu zajęło mi "obdzieranie jej ze skóry" (oschła się zrobiła - bezczelna!), a potem jeszcze wypruwanie flaków... przepraszam, że opisuję Wam tak drastyczne sceny na wieczór, ale mówię Wam... namęczyłam się okropnie. Ale moje opętanie przyniosło pozytywne skutki, o czym za chwilę. Przy życiu uchowała się jeszcze jedna - ta zgrabna ruda - druga od lewej. Ona też okazała się gruboskórna, więc niech stoi sobie u mnie na szafce jako ozdoba ;) 

W moje ręce wpadła jeszcze jedna mała dyńka, (podobnych rozmiarów, jak ta, co uchowała się przy życiu) i jedna zielonkawa, podobna wyglądem do podłużnego arbuza. Postanowiłam skorzystać z okazji i zrobić po raz pierwszy w moim, prawie trzydziestoletnim, życiu zupę z dyni i  dyniowe ciasto. Wyszły nawet fajne, nie spodziewałam się takiego efektu. 
Chcę się z Wami podzielić przepisami, które znalazłam gdzieś w sieci.

Najpierw:

Ciasto z dyni

Składniki:

  • 2 szklanki miąższu (z jednej, dużej) dyni,
  • 2 szklanki mąki,
  • 0,75 szklanki cukru,
  • 3 jajka,
  • 5 łyżeczek cynamonu,
  • 16 g cukru wanilinowego,
  • 0,75 szklanki oleju,
  • łyżeczka sody oczyszczonej,
  • garść orzechów włoskich.
Jajka ubijamy wraz z cukrem. Do masy dodajemy mąkę, olej, cukier wanilinowy, sodę i cynamon. Całość miksujemy, a następnie dodajemy posiekany lub starty i odsączony miąższ dyni oraz drobno pokrojone orzechy włoskie. Ciasto mieszamy.
Ciasto z dyni przekładamy do wysmarowanej masłem i oprószonej mąką formy. Ciasto z cynamonem i orzechami pieczemy przez ok. 40-50 minut w temperaturze 180°C. Podajemy lekko posypane cynamonem lub cukrem pudrem.





Przepis pochodzi ---> stąd (klik)


Jak dla mnie to najlepiej smakuje z chłodnym mlekiem lub ciepłą herbatą ;) Smacznego!

A teraz:

Zupa dyniowa

(niestety zdjęć nie zrobiłam)

Składniki:
- 500 g surowej dyni
- 2 ziemniaki
- mała cebula pokrojona w kostkę
- posiekany ząbek czosnku (ja akurat czosnku nie posiadałam)
- 1 litr rosołu lub wywaru z warzyw
- łyżeczka przyprawy curry
- sól
- pieprz
- cukier (robiłam bez cukru)
- 4 łyżki oliwy
-ja dodałam jeszcze z łyżeczkę gałki muszkatołowej
Sposób przyrządzania:
Na oliwie zeszklijcie cebulę i czosnek. Dodajcie dynię i ziemniaki pokrojone w kostkę. Lekko obsmażcie. Dodajcie curry, wymieszajcie. Po 5 minutach wlejcie wywar i gotujcie, aż dynia i ziemniaki będą miękkie. Całość zmiksujcie i przyprawcie.
Przepis pochodzi z TEJ strony.
Ja jadłam z ryżem.

POLECAM i SMACZNEGO! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz